بازی اعتصاب رانندگان و فتنه ی جریان مدیریتی غربگرا
 فتنه ی اکبر؛
بازی اعتصاب رانندگان و فتنه ی جریان مدیریتی غربگرا
فازهای متوالی اعتصاب کامیون داران در حقیقت تکه ی دیگری از پازل امنیتی کردن فضای شهرها بویژه شهرهای مرزی و شهرهایی با وزن ژئوپلیتیک بالا همچون تهران و کرج از سوی شبه روشنفکران داخلی است

پایگاه تحلیلی خبری البرزبان : جریان مدیریتی غرب گرا؛ اصلاح طلبان_اعتدالیون هر بار با گروکشی از یک مسئله، سیاسی و جناحی کردن آنها ضمن فشار مضاعف بر معیشت اقشار مختلف مردم سعی دارد بی برنامه گی در حوزه ی اقتصاد و معیشت مردم و بحران پایگاه اجتماعی اش را(که در کوران تبلیغات انتخاباتی هویدا بود) با ضرروت مذاکرات مجدد برجام هسته ای و رفع حصر سران فتنه توجیه کند.

در حقیقت پس از ناکامی در فتح الفتوحی بنام برجام جریان اعتدالی و اصلاح طلب با ایجاد نارضایتی عمدی و فشار بیشتر به اکثریت ملتی که از اقشار متوسط و مستضعف جامعه هستند سعی دارد زمینه را برای ایجاد ناامنی، آشوب، و رخنه ی منافقین و دشمنان نظام و مقصر قلمداد کردن رهبری فراهم کند تا بدین وسیله و از رهگذر تغییر وضعیت زندگی مردم طرح دغدغه ی معیشت  و مسائل اقتصادی زمینه را برای بهره برداری تبلیغاتی از موضوعات خاص و تحمیل برجام های موشکی و منطقه ای فراهم کند… موضوعی که دیروز در مورد لایحه ی اصلاح قانون مبارزه با پولشویی(FATF) با ۱۴۲ رای موافق ۱۲ رای مخالف ۴ رای ممتنع به تصویب مجلس رسید؛ به عنوان بخشی از پازل اتاق فکر متعهد شدن برای خود تحریمی و تحمیل مذاکرات جدید( با نام حل مشکل تبادلات بانکی به نحو دیگر)و همزمان شدن آن با تلاطم های ارزی، افزایش قیمت کالای تولید داخل  و البته مهم تر از همه فراخوان فاز جدید اعتصابات سراسری رانندگان کامیون و تانکر در سراسر کشور بی ارتباط نیست. در حقیقت اینها نشانه های فتنه اکبری ست از بایسته های تحمیلی_ استراتژیک جریان غربگرای داخلی

تجمعات اخیر کامیون داران استان البرز همراه و همزمان با برخی دیگر از شهرهای کوچک و بزرگ که از طریق فراخوان شبکه های مجازی، گروهها و کانال های ویژه ی اخبار اعتصابات راه اندازی و گفته شده با هدف تحقق وعده ها و مشکلات حل نشده ی پیشین این صنف از دولت کلید خورده است. در حقیقت تکه ی دیگری از پازل امنیتی کردن فضای شهرها بویژه شهرهای مرزی و شهرهایی با وزن ژئوپلیتیک بالا همچون تهران و کرج است که نقش بسیار مهمی در ثبات سیاسی و اجتماعی،خدمت رسانی، تهیه اقلام مورد نیاز اعم از تولید کننده گان واحدهای تولیدی و کارگاهی، و مصرف کنندگان سراسر کشور دارند. جمعیت فراوان، تنوع و تکثر قومی، وجود معادن بزرگ، شهرک های صنعتی فراوان، موقعیت شاهراهی و مواصلاتی راههای استان و اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب شهرها و استان های دیگر کشور به هم بخشی از گزاره ها و کد های استراتژیکی استان است که محرکین رانندگان سعی می کنند از مطالبات به حق صنفی و معقول آنها در جهت منافع حزبی، سیاسی و امنیتی استفاده کنند.

بررسی گزارشات متعدد نشان میدهد اعتراض و تجمع رانندگان و مالکان حمل و نقل جاده ای استان  در خصوص مشکلات و معضلات و مطالبات انها تاکنون نه تنها بخشی از انها رفع نشده است بلکه با افزایش دقیقه ای قیمت دلار، نبود ساز و کار مناسب و تسریع در جبران کمبود و گرانی  لاستیک و لوازم یدکی، بیکاری و رکود ناشی از سو مدیریت تاب و توان مالکان و رانندگان برای ارائه ی به خدمات را گرفته است و توقف کار این ناوگان از اراده ی  رانندگان و مالکان خارج شده است

 در حالی که سازمان راهداری  و حمل و نقل جاده ای کشور در تازه ترین اظهارات وعده داده محاسبه ی کرایه حمل کامیون داران بر اساس تن بر کیلومتر تا دو ماه آینده انجام می شود مسئولان ذی ربط استان هم در نطق های متعدد  بر ضرورت تسریع در رسیدگی به مطالبات این رانندگان تاکید می کنند. اما در عمل مشاهده می شود حرکت لاکپشتی حل مشکلات صنفی و معیشتی از سوی این دستگاهها و مدیران نوعی تلاش برای سیاسی کردن اعتراضات و استفاده از این موضوع( بعضا به عنوان اهرم فشار) برای گروکشی های بعدی ناامن کردن شهرها و تحمیل نوشیدن جام زهر برجام های دیگر به نظام است.

نباید از خاطر فراموش کرد که کامیون داران و رانندگان در طول ۴۰ سال گذشته همواره نقش مهمی در صنعت حمل و نقل کشور ایفا کرده اند به ویژه در دوران جنگ تحمیلی رابط بین خط مقدم و پشت جبهه ها بوده اند به تعبیر بهتر همراهان همیشگی انقلاب بوده اند امروز که این قشر با مشکلاتی مواجه شده است می طلبد مسئولان اجرایی استان بیش از پیش پای درد دل آنها بنشینند و در حل مشکلات جاری انها را همراهی کنند(۱)     

   

منابع و ماخذ:

۱)https://sahebnews.ir/902671

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه

۱) البرزبان، نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .

۲) از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد .

۳) لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید .

۴) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .

۵) در صورت وارد کردن ایمیل خود ، پس از تعیین تکلیف نظر موضوع به اطلاع شما خواهد رسید .