13940507000423 PhotoA - نتیجه‌یک‌نظرسنجی‌درباره‌خریداران‌خودرو
نتیجه‌یک‌نظرسنجی‌درباره‌خریداران‌خودرو
طبق یک نظرسنجی، هزینه و زمان صرف شده برای خرید خودرو کمترین امتیاز را در رضایت مشتریان از خدمات شرکت‌های خودروساز به خود اختصاص داده است.

نتایج نظرسنجی از ۸۸ هزار و ۲۶۲ نفر از مشتریانی که خودروی خود را از ۱۶ شرکت عرضه کننده خریداری کرده‌اند، نشان می‌دهد رضایت مشتریان در تابستان ۹۶ نسبت به بهار ۱۳۹۶ تغییر چندانی نداشته است.

بر این اساس، گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت رضایتمندی مشتریان در فرایند خدمات فروش خودروهای سواری، متوسط امتیاز ۶۶۶ از ۱۰۰۰ امتیاز در تابستان سال ۱۳۹۶ را نشان می‌دهد که در این میان شرکت جهان نوین آریا، ارائه دهنده خودروهای برند نیسان با امتیاز ۷۱۸ رتبه نخست را در میان شرکتهای عرضه کننده خودروهای سواری با بیش از یک درصد سهم بازار را کسب کرد. همچنین، در میان شرکتهای عرضه کننده خودروهای سواری با کمتر از یک درصد سهم بازار، شرکت آرین موتور تابان، ارائه دهنده خودروهای برند DS با امتیاز ۷۳۶ رتبه نخست را از نگاه مشتریان کسب کرده است. در نمودار ۱ روند ارزیابی متوسط رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در ۲ سال اخیر نمایش داده شده است.

13960922001051 Test NewPhotoFree - نتیجه‌یک‌نظرسنجی‌درباره‌خریداران‌خودرو

در مطالعه رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش، شاخص‌هایی نظیر اطلاع رسانی و پاسخگویی ، توجه به خواسته مشتری، هزینه و زمان صرف شده و تحویل خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرد. این شاخص‌ها با کمک فرایند مطالعاتی نیازسنجی از مشتریان در صنعت خودرو استخراج شده است.

در این میان، متوسط امتیاز کسب شده در هر شاخص از رضایتمندی مشتریان به شرح جدول شماره ۱ است:

13960922001054 Test NewPhotoFree - نتیجه‌یک‌نظرسنجی‌درباره‌خریداران‌خودرو

همانطور که در جدول متوسط امتیاز شاخصها از رضایت‌مندی مشتریان در فرایند خدمات فروش خودروهای سواری مشاهده می‌شود، هزینه و زمان صرف شده دارای کمترین امتیاز بین شاخص‌های دیگر است. از سوی دیگر، این شاخص با ۲۸ درصد بیشترین تاثیر را بر رضایت‌مندی مشتریان در این حوزه ایفا می‌کند. همچنین ۲ خصوصیت تناسب هزینه پرداختی با خودروی خریداری شده و تحویل خودرو در زمان مقرر طبق قرارداد خرید که از خصوصیت‌های شاخص هزینه و زمان صرف شده در این مطالعه است، به جز خصوصیاتی که بیشترین نارضایتی را از دیدگاه مشتریان داشته است. همچنین، شاخص اطلاع رسانی و پاسخگویی با بیشترین امتیاز، عملکرد مناسب شرکتها در این حوزه را نشان می‌دهد. به دنبال بررسی‌های دقیق‌تر از این مطالعه، نمودار شماره ۲ انتقادات و پیشنهادات مشتریان از فرایند خدمات فروش خودروها در شش ماهه ابتدای سال ۱۳۹۵ را نیز نمایش می‌دهد.

13960922001055 Test NewPhotoFree - نتیجه‌یک‌نظرسنجی‌درباره‌خریداران‌خودرو

در همین راستا بیشترین انتقاد مشتریان از شرکت‌های عرضه کننده خودروهای سواری، تاخیر در تحویل خودرو است. در انتها، در جدول ۲ و ۳ ارزیابیهای انجام شده از رضایتمندی مشتریان شرکت‌های عرضه کننده خدمات فروش خودروهای سواری ارائه می‌شود.

13960922001057 Test NewPhotoFree - نتیجه‌یک‌نظرسنجی‌درباره‌خریداران‌خودرو

13960922001058 Test NewPhotoFree - نتیجه‌یک‌نظرسنجی‌درباره‌خریداران‌خودرو

انتهای پیام/م

 

به اشتراک بگذارید :

دیدگاه

۱) البرزبان، نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .

۲) از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد .

۳) لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید .

۴) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .

۵) در صورت وارد کردن ایمیل خود ، پس از تعیین تکلیف نظر موضوع به اطلاع شما خواهد رسید .